Rozpoczynamy jesienną deratyzację
Deratyzacja jest obowiązkiem, dlatego przypominamy o konieczności jej przeprowadzenia.
Nie wiesz jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące deratyzacji na terenie naszego miasta:
1. Deratyzacji podlegają nieruchomości:
- o zabudowie usługowej;
- sportu i rekreacji;
- obiektów produkcyjnych, składów i magazynów;
- o zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej lub jednorodzinnej;
- obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2.000 m2;
- o zabudowie zagrodowej w gospodarstwach rolnych, hodowlanych i ogrodniczych;
- infrastruktury technicznej;
- terenów ogrodów działkowych.
2. Deratyzację należy przeprowadzić:
- od 15 marca do 15 kwietnia - deratyzacja wiosenna,
- od 15 października do 15 listopada - deratyzacja jesienna,
- niezwłocznie w przypadku pojawienia się gryzoni.
3. Deratyzacja może zostać przeprowadzona przez specjalistyczny zakład deratyzacyjny lub we własnym zakresie.
4. Prawidłowe przeprowadzenie deratyzacji i zapobieżenie negatywnym skutkom deratyzacji wymaga w szczególności:
- trzymania w zamknięciu zwierząt domowych w czasie akcji odszczurzania;
- poinformowania dzieci o skutkach zatrucia,
- otoczenia dzieci nadzorem i nie pozostawiania ich bez opieki w czasie odszczurzania,
- zebrania i usunięcia trutek oraz martwych gryzoni niezwłocznie po okresie wyłożenia trutek.
5. Nieprzeprowadzenie deratyzacji stanowi zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) w zw. z art. 24 ustawy z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2019 r. poz. 821 ze zm.) wykroczenie zagrożone karą grzywny w wysokości od 20,00 do 5.000,00 zł.
6. Potwierdzeniem wywiązania się z obowiązku deratyzacji, podczas ewentualnej kontroli Straży Miejskiej w Słupsku, jest paragon za zakup trutki na szczury lub rachunek za przeprowadzenie deratyzacji przez specjalistyczną firmę.
Dlaczego przeprowadzenie deratyzacji to obowiązek?
Wynika to z § 24 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Słupska ustalonego uchwałą Nr XIII/247/19 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 27 listopada 2019 roku. Regulamin ogłoszony został w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego 2 stycznia 2020 roku pod pozycją 9.